fredag 29 maj 2009

Stickan!

Efter skolbesöket åkte jag till vår lokala coffee shop och tog mig en kaffe och satte mig med min Stieg Larsson bok. Tänkte att om jag åker hem så kommer jag komma på andra saker att göra istället för att läsa och det vill jag inte. Jag har varit som besatt av boken. Läste till midnatt igår (vanligtvis så sover jag runt halv elva).

Det är så himla härligt att sitta där på fiket. Allt händer där. Det är där man skall vara om man vill träffa folk och vill man inte träffa folk så kan man bara se lite upptagen ut så är det ingen som stör. De har nämligen trådlöst internet där så många sitter och jobbar samtidigt som de dricker en utsökt kopp kaffe.
Tror att jag skrev om det i något tidigare inlägg. Detta är alltså ett av östkustens bästa ekologiska microrosterier. Killen som äger stället "Mike" har vunnit massor av baristatävlingar världen över och till och med Icas Buffé tidning hade ett repotage därifrån förra året.

När jag satt där och bara njöt av livet, min kaffe och min bok och tänker att det inte är så pjåkigt ändå, att vara människa och befinna sig i Tarrytown, så står helt plötsligt tre italienare på trottoaren och har en livlig diskussion på Italienska och jag förflyttar mig helt plötsligt till Europa. Jag gjorde alltså en snabbvisit fram och tillbaka till Italien och njöt lika mycket av det!

Boken blev utläst idag. Den var ju så bra! Ikväll börjar jag med tvåan!

Inga kommentarer: