tisdag 5 maj 2009

På hemmaplan

I morse gick jag upp innan resten av familjen vaknat för att återuppta mina morgonpromenader. Äntligen. Efter två veckors förkylning var det dags igen. Kommer ut på gatan och det duggregnar men det gör inget för blomdoften doftar bäst i regn. Dessutom kommer jag förbi ett hus som doftar nybakade kanelbagels!! Underbart!

Igår hade vi en lyxsatsning här hemma. Det är så att vi städar nästan aldrig. Vi damsuger och plockar undan det värsta. Om det ser dammigt ut på någon hylla brukar jag blåsa bort det. Sen vi flyttade hit för två månader sedan har vi inte dammat, torkat golven eller gjort någon annan slags kraftinsats för ett renare hem.
Så, nu tog vi hit någon som tog hand om vårt skitiga hem. Vad härligt det är. Golvet är underbart att gå barfota på nu. Fötterna liksom svävar på det nytorkade plankorna. Fastnar inte längre i allt kladd. Badrummen doftar så rent och fräscht och jag känner att jag bara njuter av att vara hemma. En eller två dagar till, tills det är skitit igen.

Inga kommentarer: