fredag 22 maj 2009

Härligheter

Sitter ut på baksidan i mörkret med några tända ljus och datorn i knät. Det är fortfarande galet varmt ute. Mysigt varmt. Inte fuktigt. Bara en härlig värme som sakta har spridit sig i hela min kropp. Jag kan också känna dofter av grillning. Kan det vara sommaren som har kommit? Det vore på tiden i så fall. För denna helg är liksom sommar start här. Alla pooler öppnar, folk åker ut till "The Hamptons" (har jag hört) och hela helgen består av härliga grillfester! Vi skall på en i morgon och skall själva ha en på söndag. Återkommer om den för den är jag lite nervös inför.

I kväll har jag varit på date. För första gången på evigheter. Men mysigt var det. En väldigt speciell date. Vi var på bio, delade en påse popcorn och tog varsin cola. Och lite godis också. Det var premiär på Night at the museum 2. Det var jag och Sidney som kom i väg utan lillebror och pappa. Det roliga med den är ju att vi nyss var i Washington DC och Sidney kände igen sig massor och flera av de museerna som vi var på var med i filmen. Den var riktigt bra tyckte jag med.

Eftermiddagarna här denna vecka har bestått i att cykla och att springa omkring i badbyxor i någons trädgård. Mest våran. Men det gör inget, jag gillar när alla barn är hos oss.

I dag kom grannen över och hade med sig en hund som hon vaktade. Mina killar fullkomligt slogs om vem som skulle få hålla kopplet och gå ett varv runt huset. Stolta som tuppar var de. Douglas såg lite osäker ut, som om han ville veta om det verkligen var okej att han gjorde det. Men stolt när han fick hunden att göra som han ville. Det kanske inte är så dumt med hund i alla fall? Hundar, ungar och hembryggt äppelvin?

Har börjat läsa Stieg Larsson, Män som hatar kvinnor, kan inte vänta tills jag får gå och lägga mig om kvällarna så jag får läsa! Är helt fängslad och kom in i den på en gång. Det gillar jag. Men tiden räcker ju inte riktigt till på dagarna så jag kan bara läsa kvällstid och jag blir rätt trött av att läsa, så böckerna lär ju räcka året ut!

Näe, kanske skulle gå in och lägga mig och läsa innan tröttheten slår till igen. Hade hoppats att ljusen härute skulle ge tillräckligt med ljus för att kunna sitta här men inser att så bra ser jag inte.
Jo, Niklas är hemma men det är väl typ 117:e slutspelsmatchen i ishockey så jag håller en låg profil.

Inga kommentarer: