fredag 15 maj 2009

Fasa!

Andra konstiga ord som Douglas kommer med är tillexempel "utanfota" som betyder barfota.

Idag så hittade jag en bamsestor fästing i Douglas huvud ca 2 cm från där hårfästet slutar i nacken. Det var så galet äckligt så jag hade svårt att hålla mig lugn och förtroendeingivande när jag skulle ta bort den. Galen av oro och fasa ringde jag till några vänner som lugnade mig med att det nog var en "dogtic" och inte en "deertic". I alla fall äcklig. Efter att fått pratat med en sköterska på läkarmottagningen så kändes det i mycket bättre och nu skall vi bara hålla lite koll på att det inte händer något märkligt med Douglas eller det lilla såret han fick i huvudet.

När han senare ätit upp alla marsmallows som jag lovade honom om jag fick operera lite i hans huvud så sa han på engelska "I had a bug in my head? That was not amazing!"

Annars har vi idag gjort fint i rabatterna med nya blommor och planterat blommor i krukor och burit stenar och lagt dem fint där utkastet är för vattnet. Mysigt. Mysigare än fästingar.

Inga kommentarer: