fredag 1 maj 2009

Pyttelyx och influensa

Nej jag har inte svininfluensa. Nej jag är inte rädd för att få den. Men, många är. Flera av mina vänner håller sina barn hemma från skolan för att inte få baciller och kanske eventuellt möjligtvis bli smittade. Jag menar inte att det är ofarligt och att det skall bagatelliseras men man behöver ju inte bli galen. Händer det så händer det oavsett om det har vidtagits åtgärder. Det är min åsikt.

Var och handlade skor till killarna häromdagen, jättefina Allstars. Passade på att köpa ett linne till mig och en bok till Niklas. Och oavsett om du köper pyttesaker så får man sakerna inlindade i silkespapper och finafina kassar och det känns så lyxigt fast det inte egentligen är det. Kanske lite slöseri med papper och jordens resurser, men man kan inte vara perfekt hela tiden. Dessutom tycker jag att jag är värd lite lyx!

Igår var jag på bio. "I love you man". Helt klart sevärd om man inte är ute efter ett kulturelltvärde och bara vill slappna av och skratta lite. Mycket. Men, som vanligt när man går på bio finns det alltid något att bli lite störd av. Paret bakom oss satt och tokhånglade så det smaskade. Inte så att jag var avundsjuk på deras tonårskärlek och därför måste beklaga mig. Det liksom lät för mycket bara. Eller så är jag omedvetet avundsjuk och måste bittert berätta för alla hur hemskt det var.

Inga kommentarer: