söndag 31 maj 2009

Jag har inte gröna fingrar

När man hyr ett hus så är det svårt att veta vad som skall komma upp i rabatterna. Nu börjar det se lite rörigt ut och jag misstänker att någonting av det gröna är ogräs. Jag vet bara inte vad. Kanske pappa vet när han kommer om en månad? Familjen vi hyr av har "spioner" i området har vi märkt och jag vill ju inte att hon skall tro att vi inte tar hand om huset.

Idag när jag skulle sätta på vattenspridaren åt barnen på baksidan så just precis när jag var på väg att sätta ner den i marken ser jag en skinnflådd mus med en massa otäcka småinsekter krypandes på den. Vet inte om jag är en husmänniska, egentligen.
Det finns så väldigt mycket äckliga saker i naturen som jag inte riktigt gillar. Överhuvudtaget.
Fast å andra sidan. När jag ser hur mysigt mina barn har det får jag nog sätta mina egna bekvämligheter och fobier åt sidan. Det är väl det det går ut på som förälder?

Inga kommentarer: