måndag 30 mars 2009

Utflykt

I morse så åkte jag i väg till Brooklyn. Har sagt länge att jag skall komma och hälsa på Niklas kollegas fru men inte kommit iväg. Kan ha att göra med att det har varit lång och tråkig nästan outhärdlig vinter. Vägen dit gick jättebra, älskar min gps och skulle inte klara mig en dag utan den!

Väl framme fick jag dessvärre cirkulera i nästan 30 minuter för att hitta en parkeringsplats. När jag väl hittade en så utbrast Douglas "Yippieeeeeee" han hade väntat länge på att få komma ur bilen!

Vi tog en kaffe i deras trevliga lägenhet och njöt av den lilla bebisen innan vi tog oss ut på en liten prommenad. Runt Park Slope så är det som en liten stad i staden, väldigt gemytligt och trevligt. Tiden gick tyvärr alldeles för fort och rätt som det var fick jag lite bråttom att hinna hem för att ta emot Sidney från bussen. Mitt mål med hemresan var att försöka att inte åka över Manhattan men lyckades inte särskilt bra. Kom rakt ner i Battery Tunnel och åkte sedan hela vägen längs Manhattans södra sida.
Dock utan några problem och inte alltför mycket trafik.
Min gps är förlåten och jag älskar den fortfarande trots att den ibland missförstår mig totalt.

Som i vilket förhållande som helst alltså.

Dessutom han jag precis hem och ta emot min stora skrutt. Eftermiddagens sysselsättning var att baka bullar. Måste jag berätta att ingen av killarna åt någon kvällsmat. Bulldegen jäste så sakteliga i deras magar. Får se hur deras toalettbesök ser ut i morgon.

Inga kommentarer: