tisdag 24 mars 2009

DMV

Det skall vara vår nu. Men vädret kastar sig mellan att vara blåsigt och runt noll till att vara soligt och runt 15. Jag står inte ut, ge mig vår och värme nu!! Har lyckats få Sidneys förkylning också och jag vill bara säga "enough already". Jag har fått nog av förkylningar för i år. Förra året var det tydligen magsjuka som stod på schemat. I år har vi absorberat alla förkylningar som härjar i området!

Äntligen har jag fått uppkörningstid också. Det var ett projekt. Och när jag har beklagat mig för mina amerikanska vänner har de bara sagt "welcome to dmv" så tydligen är det ett skällsord så mina klagosånger över att inget funkar lyssnar ingen på.

Det började med att jag skulle boka via internet. Då säger systemet att mitt bokningsnummer och födelsedata inte matchar. Då försöker jag via telefon. Meddelandet börjar med att två gånger repetera att det går att boka via internet också. Eftersom det är en automatisk kundtjänst eller vad det kan heta finns det ingen att skrika åt att det inte alls går att boka via internet. Så, då försöker jag med en sån automatisk grej som man pratar med. Det går ju inte alls. Alla ljud som killarna gör tar maskinen för att jag säger något om det så är ett skrapljud med stolen.

Tredje försöket är en hederlig inknappnig på telefonen. Allt fungerar jättebra tills jag skall boka vart jag vill ha min uppkörning. Då säger maskinen att det för tillfället är tekniska problem. Jag skall bli kopplad till en riktig person som faktiskt verkar jobba på dmv. Fast, "I´m sorry, no one at our customercare is avalible for the moment, please try again later".....

Dagen efter fungerade det bättre och nu har jag uppkörning den 14 april. Det skall enligt mannen som hade teorikursen ta 5 minuter! Bokningen av tiden tog ungefär samlad tid 40 minuter!

1 kommentar:

Kina Paulsson sa...

Två saker får man alltid får göra på uppkörningen, fickparkera och en "broken U-turn". När man fickparkerar får man absolut inte köra in i trottoarkanten eller hamna mer än 30cm (tror jag) från kanten. Men det kanske du redan vet. Trots att jag fickparkerade varje dag hemma i Sverige, gick det uruselt, men jag fick körkort ändå.
Ringer dig i morgon,
Kram