söndag 22 mars 2009

Catching up - del 2

På fredagen hade Sidney ingen skola men Douglas. Det är inte ofta det händer men ibland. Och det är rätt mysigt att få en stund med bara Sidney. Dessvärre kunde vi inte göra några roliga saker tillsammans och sen minnas hur rosenskimmrande kul vi hade och fnissa och prata om det sen för jag hade lovat att hjälpa till att duka inför lördagens Fundraising middag på Douglas skola så Sidney fick följa med och hjälpa till. Även om jag vet att folk har hjälpt till massor och fixat med saker till de tysta auktionerna och verkligen gjort det tuffa jobbet och gått runt och tiggt hos alla affärsidkare och andra så var det bara jag och en pappa som hjälpte till att duka och sätta upp bord. För runt 200 personer. Jag blev faktiskt förvånad eftersom folk alltid är så duktiga på att hjälpa varandra annars i detta land.

På kvällen var vi ut på middag med några vänner. Det var jättetrevligt och vi hade anlitat en annan barnvakt än den vi brukar men som killarna känner väl också. Grannens tjej. Faktiskt så blev det lite fajt mellan tjejerna på gatan om vem som skulle vara barnvakt :-)
Vi var på en indisk restaurang i grannstaden och jag har aldrig varit någon riktig fantast av indisk mat men det kan bero på att jag bodde granne med "Tre Indier" på söder en gång i tiden och ja.....Men, denna var superbra och maten var jättegod! Eftersom Indira var med och hon och hennes man är indier så var det ju ännu bättre eftersom vi fick inside tips om vad vi skulle äta!

Inga kommentarer: