torsdag 12 mars 2009

Sjukt

Om jag nämner något om att flytta något mer här inom usa´s gränser så skicka mig på något slags intervention eller så. För här skall inte flyttas mer! Jag flyttar tillbaka till Sverige så småning om och sen skall här inte flyttas mer. Okej?!

Nu borde jag gå ner i källaren och stoppa tvätten i torktummlaren. Men jag törs inte. Jag har inte riktigt vant mig med huset än. Det knäpper konstigt och det är mörkt ute. När jag har släckt ner på kvällen så är det svart som i ett sotararsel. Jätteläskigt. Både med sotararslet och att det blir så mörkt.
Jag fantiserar om att när jag kommer ner i källaren och öppnar dörren in till tvättstugan så skymtar jag en lång man som står där. Han har regnkappa, stövlar och en sydväst med breda brätten så man ser inte ansiktet. Han droppar av regn. Fast det inte regnar ute. När man tittar närmare har han en yxa i handen och det är inte regn som droppar. Det är blod.
Läskigt va?
Varför hittar min hjärna på såna här saker? Hur kommer det sig att jag är rädd för saker som inte finns? Vad är jag för en sjuk människa egentligen?

Jag har också börjat bli rädd att hemska saker skall hända min familj. Saker som jag inte kan prata om ens. Har varit rätt cool med såna saker och tyckt att händer det så händer det. Det ör inget man kan göra något åt. Det är ödesbestämt Men nu vill jag inte att någonting skall hända. Aldrig. Neverever. Och jag verkar inte längre tro på ödet.

Oj!! Nu hajjade jag allt till. Rätt som det var så skrek någon GODMORGON! på tv. Reklam för volvo. Helt oväntat och jag blev rätt paff.

Inga kommentarer: