torsdag 5 mars 2009

Källar döden

En sak jag är lite rädd för är att jag skall få en elchock i vår källare. Det är en tjock härlig heltäckningsmatta (på amerikanskt vis) som är jättemysig att sätta tårna i. Men. Den gör så att jag blir galet statisk. Och. Här nere har vi till exempel ställt vårt röda Ikea PS plåtskåp med tv, dvd och någonslagt tv box. Varje gång jag skall sätta på tvn får jag en stöt. Eller om jag skall byta skiva i dvd spelaren så får jag en stöt.
Eftersom vi ännu inte har fixat trådlöst här så sitter min dator fast i en helt vanlig gammeldags nätverkssladd. Och så står datorn på golvet. Alltså på fluffmattan. Så, följdaktligen får jag en stöt varje gång jag skall närma mig min förlängda arm (datorn).

Kan detta vara farligt? Bör jag sätta på mig gummistövlar när jag går ner i källaren? Finns det några andra knep? Kanske det finns en "avstötare" att sätta här nere?

Inga kommentarer: