söndag 8 mars 2009

Surburban life

Ja jäklar vad jag gillar mitt förortsliv. Inte för att vi bodde i storstan direkt innan men ändå mitt i vår stad med allt vad det innebar. Framförallt hade vi inte några grannar. Det var galet med biltrafik och tung sådan och många trappor upp till vår lägenhet.

Nu har vi många grannar och å vad jag gillar det, nu. Kanske inte sen. Men nu.
Lördagen började med att vi tog en morgon prommenad. Jag och killarna med en grannfru och hennes tonåriga dotter. Niklas var och deklarerade, återkommer till det.

Vi bor jättenära en privatskola så vi gick upp dit och lekte i deras superfina lekpark. Jag glömde ju säga att vi har haft ett rejält väderomslag så nu är det ingenjackaväder. Solen sken så innerligt och det spritter vårkänslor i kroppen.

När vi kom hem så kom "girlscouts" och sålde kakor vid vår dörr!! Sånt man bara ser på tv! Just ja, på fredagen var en annan granne över med en plåt pizza! Hon sa, de flesta ger brownies, jag ger pizza! Så mysigt amerikanskt att jag bara ler. Middagen fixad.

I dag var vi bjudna till några grannar på barbecue. För att fira in våren och för att fira att vi flyttat in i området och att säga hej då till några som flyttar och för att någon hade köpt en ny bil och för att någon hade dragit in ny el i huset och för att någon (de som hade festen) hade köpt en ny grill och för att någon bara mådde bra! Så många anledningar att fira liksom. Härligt!

Så, det nya förortslivet har hitills bara varit toppen måste jag säga. Ett helt nytt härligt liv. En tomt som killarna leker på och en baksida där mamman kan sitta med en kopp kaffe i solen. Vad mer kan man begära?

2 kommentarer:

Thomas sa...

Mm, till skillnad från oss som tekniskt sett är bostadslösa... Elis sägar ofta att nu är stugan vår, ingen tants, vi lånar inte stugan, nu bor vi här. Det skär lite i hjärtat att han känner sig rotlös.

Tänk vilken skillnad i väder. Här gräver vi snögrottor och bränner lagg i ca 1,5m snö. :0)
Jenny

Anna sa...

Å, jag vet. Så många gånger som vi har flyttat också! Men, så länge föräldrarna är glada och nöjda kommer också barnen vara det!

Njut av att kunna vara så mycket tillsammans och att ni följer hjärtat i ert letande efter boende!
Kram