måndag 30 mars 2009

Å du härliga helg!

I fredags var det vår här igen. Den kommer och går som det verkar. Ena dagen utan jacka och andra dagen snålblåst och gärna en dunväst och tjocktröja.

I alla fall begav vi oss till parken (efter att jag på förmiddagen först haft en timmes powerwalk och sen en lång kaffestund hos Indira) och där var det samling av alla bekanta vi har i stort sett. Alla har hittat ut ur sina gryt och vaknat upp efter den långa vinterdvalan. Just i fredags kände jag inte riktigt för ett sånt jättegäng och så mycket socialkontakt så vi stannade bara en liten stund. När Sidney sen kom hem från skolan bjöd vi över Indira med barn och de lekte så fint i trädgården i lugn och stilla ro!

Lördagen var supermysig. Jag och Indira började med att ta en stärkande smoothie på Coffee Labs. Vi hade en kompis till Sidney här hela dagen och de lekte och hade jätteroligt tillsammans utan att tjafsa eller bli osams en endaste gång. Kan bero på att det är en tjej. Märker tydligt att det blir mycket bättre lek när det är en pojke och flicka som leker än om det är två pojkar!

På kvällen åkte vi till våra vänner i New Jersey på middag och kom som vanligt hem alldeles för sent! Barnen somnade där och vi bar in dem i bilen för hemfärd klockan halv två tror jag. Det kändes på söndagen. Inte slösa med sömn på det sättet!!! Fast det var värt det!

Söndagen var lugn på förmiddagen och sen bar det av till mitt "jobb" på eftermiddagen. Det är ljuvligt att komma hem efter "jobbet" när maten står på bordet och jag inte har behövt planera, handla eller laga något!

Måste säga att hela helgen har genomsyrats av harmoni. Barnen har inte bråkat särskilt mycket, de har sovit bra och bara varit genomgoa! Jag lagrar det för framtida behov. Check.

Inga kommentarer: