tisdag 24 mars 2009

Hur gick det till?

Igår var jag och D på Ikea.
Våra killar har klivit in i en ny tid. Sidney ville ha ett skrivbord på sitt rum. Douglas behövde omvandla sin spjälsäng till en juniorsäng och uppdatera kudden till en riktig kudde. Sen slank det ner lite ljus, glas, kaffemuggar, sugrör, handdukar, lådor och annat som kändes väldigt viktigt.

Åter till killarna. Vet inte hur ni upplever det men rätt som det är så tog livet en annan avtagsväg.
Jag hängde inte riktigt med.
Jag vet att de är 2,5 och 6 år. Men att de nu är så stora att annat krävs.
Det har jag missat på något sätt och ändå har jag varit här hela tiden. Douglas sover numer i egen säng hela natten, vaknar när han behöver gå på toaletten och sen somnar han om igen. När blev han så stor?
Igår satt Sidney inne på sitt rum vid sitt skrivbord och skrev brev. När blev han så stor?
Hur har detta gått till? Hur kan jag som är så förvirrad och glömsk, oansvarig och tonårsaktig (jooooo det äääär sant) ha två så stora killar?

Inga kommentarer: