onsdag 25 mars 2009

Rätt rörigt

I går kväll kom Sidney ut och sa att han längtade efter Sverige. Det gör ont. Riktigt ont, som om han karvar i mitt hjärta med en sked. Jag berättade att det är okej att göra det och att jag också gör det ibland. Jag tror att han gillade det svaret för sen somnade han i alla fall.
Idag berättade han också att när han börjar på High School vill han gå på samma skola som vår granndotter går.

Man blir ju lätt ambivalent i livet här. Så också han uppenbarligen.
Så många saker som jag kommer sakna när jag kommer tillbaka till Sverige och så många saker som jag saknar när jag är här. Undrar hur barnen kommer känna. Douglas vet ju inte ens om något annat liv. Eller jo förresten det gör han faktiskt. Han kommer i håg Sverige och saker vi gjort där.

Idag har det äntligen varit lite varmare och vi har varit ute hela dagen. Douglas och jag har haft "in the moment" dag. Verkligen njutit av att vara tillsammans. Man glömmer lätt det fast vi är det hela tiden. Mysigt. Han hänger ju annars liksom bara med.
Sedan i går så har han också gått om kring och sagt "I don´t like my cat" som måste komma från någon bok, ramsa eller något som jag inte har en aning om vad. Men roligt är det.

Fastnade på Club Meds hemsida idag. Attans vad jag vill ha semester! Värme, sol, bad, någon annan som lagar mat och plockar bort mat, roliga aktiviter för barnen dagarna i ända!! Ni hör ju! Man blir ju knasig av att se bilder från Aruba, Dominikanska Republiken och Mexico.

Annars om man åker omkring i villaområden nu så får man sig en dos av Thanksgiving, Jul, Sankt Patricksday och Påsk för det är verkligen ingen ordning på dekorationerna på husen!

Inga kommentarer: