onsdag 11 mars 2009

Hajk Hajk

Eftersom jag har bott centralt i staden tills nu så har jag ju stött på många människor så faktum är att jag känner till väldigt många. Inte känner, utan känner till. En kvinna har jag varit helt galet avundsjuk på, hon har tre barn och kropp som en tonåring. Jag vet detta för vi har setts på barngympa och vid poolen i sommras. Helt fast och inget sladder eller daller alls. Rutor på magen och ser så full av energi ut. Fast inte på ett fejk sätt.

Hon bor här i mitt område nu. Och igår när jag och killarna var ute på en kvällspromenad så körde hon förbi, stannade och backade tillbaka och välkomnade mig till området. Så sa hon, du borde följa med på våra promenader. (stavas det med ett eller 2 m? inget ser just nu rätt ut, tror jag börjar bli ordblind). Så, idag fick jag inbjudan! De är ute på trekkings med barnen och verkar ha stört kul! Det skall jag genast joina. Här kan ni läsa mer.

Närmsta grannen var förbi med en blomma också. Har hört att de skall vara ett tjurigt gammalt par men de var så gulliga så! Eftersom jag var omgärdad av tre killar så fick jag en rosa blomma i en rosa kruka! Rart. De hade bott i huset i 49 år. Och var väl en sisådär närmare 80 eller över. De verkade jätteförtjusta i våra killar och sånt gillas ju. Får se vad de säger nu när det börjar bli varmare och vi kommer vara ute i trädgården mycket!

Inga kommentarer: