lördag 14 mars 2009

Förlåt, jag lurades lite

Igår var det bokmässa på Sidneys skola. Bokmässa blandat med fundraising. För även om det är en public school så fundraisas det. Massor. Barnen var väldigt uppskruvade inför detta event. De har tidigare i veckan fått gå runt och klämt och kännt på alla böcker och skrivit upp på en lista vilka böcker de önskar sig. Jättebra verkligen för familjer som absolut inte har råd att köpa så mycket böcker till sina barn. (Ironi förstår ni va?)

Det var middag till också. Och lotteri och tysta auktioner. Gillar inte riktigt såna tillställningar. Blir så stökigt och jobbigt på något sätt. Dessutom kom Niklas direkt dit och killarna har inte träffat honom på hela veckan. Så vi smet faktiskt iväg och köpte med oss pizza på vägen och hade lite mysigt hemma istället!

Idag har jag varit och tagit en teorikurs i körning. Som jag trodde förut, så räckte det med att göra testet jag gjorde och sen kunde jag köra upp. Det var fel och jag ber om ursäkt för att jag lurades lite.
Jag var tvungen att sitta en lördag och lyssna på en karl som berättade hur man kör bil. Det sas att kursen varade i 5 timmar men i själva verket var vi klara efter 3. Sen smög jag iväg och körde därifrån i min bil. Utan körkort. Det känns väldigt busigt måste jag säga. Hela upplägget av denna teorikurs var patetisk måste jag säga. Orkar inte gå in på detaljer om vad han pratade om och vad den en och en halv timmas videon handlade om (som var inspelad i början av nittiotalet och jag kunde bara tänka på hur fåniga kläder de hade och hur väldigt fånigt allting var som de pratade om).
Bakom mig satt två tonårstjejer som med sina telefoner (eller blackberrys) skrev meddelanden till sina kompisar precis hela tiden och det gör ju inte saken bättre. Att de sen skall ut på vägarna. Ni förstår väl nu varför jag levt i förnekelse över att ta detta körkort.

Så, nu skall jag bara beställa uppkörningstid. Hoppas det går fort. För nu är jag maniskt nojjig över att jag skall bli stoppad av farbror polisen.

Inga kommentarer: