tisdag 10 mars 2009

Kaffe i morgonsolen


Det ena barnet har åkt till skolan och det andra sover fortfarande. Mannen sitter på ett plan på väg till Los Angeles.
Detta är värt att antecknas, så här sitter jag nyduschad och med en kopp kaffe! Inte fy skam! Dessutom så funkar nu också det trådlösa modemet så jag slipper sitta i källaren och skriva. Det är nästan bäst av allt!

Eftersom vi har flyttat så måste jag nu ner på "stan" och kopiera hyresavtal och fakturor och lämna in dem till skolan. Annars kanske vi ljuger om att vi bor där vi bor och har vi inte lämnat in detta innan 19 mars (vi flyttade in 1 mars) så kommer inte Sidney längre få gå kvar i skolan!

Hur fungerar sådant i sverige undrar jag? Någon som vet?

Hemmet börjar så sakteliga ta form och hyllor, gardiner och tavlor komma upp. Det är märkligt att alla saker ser så annorlunda ut när de kommer på plats här. Det ser mycket finare ut på något sätt.
Igår kom det en granntjej och plingade på dörren. Hon erbjöd sig att vara barnvakt! Dessa företagsamma ungdomar! Fantastiskt.
Tydligen så använde familjen som bodde här innan många barnvakter, en skvallertant i området säger att hon inte gillade sina barn och därför alltid hade någon som tog hand om dem så hon kunde åka iväg på egna äventyr! Jag gillar mina barn men tar gärna hjälp om det finns!

Nä, nu måste jag nog väcka lilltrollet. Snart dags för dagis!

3 kommentarer:

Filippa sa...

hörrödu, jag hoppades att du jagade bort barnvakstjejen, hon kan ju inte komma och ta mitt jobb ;)
//Filippa

Anna sa...

Ingen fara Filippa! Du är bäst det vet du! Men det skadar inte att ha en back up! Förresten kan du någon av dagarna mellan 10-14 april? Det är påsk så ni kanske är borta? Vi får sverige besök och tänkte passa på att gå ut och äta med dem!
Kram

Filippa sa...

tack :D det e klart, man måste ju dela med sig :P jag kan nog inte dom dagarna, jag kommer ha kompisar här från sverige över lovet. Det var kanske tur att granntjejen dök upp för då kan jag säga nej med gott samvete :)