onsdag 11 mars 2009

Sovtrams och gråa hårstrån

Bara för att Niklas är borta denna vecka så har Douglas kommit på att han skall sovstrejka. Dvs hitta på tusen saker att göra när han lagt sig. Han kommer inte riktigt till ro. Idag var han upp och bajsade 2 gånger, kissade 1 gång, blev törstig, lappen i byxorna kliade, exemarmarna kliade, han sjöng Star Wars tema sången, han gjorde allt utom att sova. Han som alltid sett framemot att få krypa till kojs och nästan somnat så snart han lagt huvudet på kudden!

Detta gör mig galen av stress eftersom nästa kille som verkligen behöver sova väntar på att jag skall komma och läsa bok för honom.

Nu är ju han, den stora, såpass stor att han faktiskt kan ligga i sängen och läsa lite för sig själv och tur är väl det. Tror att han tycker att det är lite mysigt också att vara så stor att han kan det. Nog lite förvånad också. Däremot blir ju inte hans pappa längtan något bättre. När kvällarna inte blir som de brukar. Han har på senare tid förvandlats till en riktig pappagris. Något som jag verkligen välkomnar. Trodde inte att det skulle komma bara eftersom han varit som en igel på mig i stort sett fram tills nu.

Har varenda kväll sedan i lördags trott att jag skulle kunna kladda i lite färg i håret och få bort mina gråa tinningar men jag orkar verkligen inte. Verkar så bökigt när kvällen kommer krypande och så känns det inte så allvarligt. Tills jag nästa morgon ser mig i spegeln igen och blir påminnd om hur förskräckligt gråhårig jag är.....

Inga kommentarer: