tisdag 9 juni 2009

Vardagskatastrofer


Igår så ringde min kompis och frågade om jag och Douglas ville följa med till en park som ägs av Pepsico (Pepsi, fritolay, Quaker, Tropicana m.m). Egentligen ville jag inte men jag behövde lämna huset med min lilla kille. Så vi följde med. Parken var jättefin och skulpturerna i parken fantastiska. Men, när man är snart tre år vill man bara klättra och undersöka skulpturer (som tillochmed ibland ser ut som klätterställningar) på väldigt nära håll. Vilket gjorde att det kändes som om vi var förföljda av säkerhetsvakter. För så fick man ju inte göra. Jag fick en stressnivå i kroppen som inte var hälsosam och dessutom fick jag tjata hål i huvudet på Douglas. Jag ville bara åka någon annanstans!


Eftersom Douglas är lite allergisk (ägg och jordnötter) har vi varit väldigt försiktiga med saker som inte är konstaterat men som vi misstänkt att han skulle kunna vara känslig för. Till exempel skaldjur. Igår gjorde jag dock en pasta med räkor i. Douglas åt inga räkor men väl pasta som varit i kontakt med skaldjur. Det var ingen hit. Alls. Han fick en jättereaktion.
Så i dag skall vi till en allergidoktor och göra tester och kvittera ut en epipen har jag tänkt mig. Självklart är inte Niklas hemma när såna här läskigheter händer!
Som om inte det var slut på eläde så när jag kom in i badrummet framåt kvällen och skulle borsta tänderna så var det totalläckage från toaletten och golvet var täckt med ca 2 cm vatten! Niklas hade fortfarande inte kommit hem. Så nu skall jag ringa rörmokaren!

Inga kommentarer: