tisdag 30 juni 2009

Sjukstuga

Sidney är sjuk. Har haft runt 40 graders feber, startade i går natt och nu har han kommit ner på "normala" 38,5 eller så. Men, då har han kräkts och varit dålig i magen i stället.
Jag läste igår om att man ofta blir sjuk på semestrar för att kroppen inte behöver stressa och vara på topp längre. Undrar om det är så för barn också, i så fall tycker jag att det är fruktansvärt. Hur kan deras kroppar redan vara så känsliga för sån´t?

Det blir ju inte så kul för mig och Douglas. Men jag hoppas att min granne kan leka lite mer med honom idag!
Har ansökt om medlemsskap i poolen nu. Hoppas att de kan särbehandla oss lite eftersom vi inte vill ha ett "fullvärdigt" medlemsskap, bara vara lite "hangarounds". Och det är ju trots allt bara 3 månader kvar av sommaren, vi missade ju både maj och juni här i regnets mecka!
Nu har värmen och fukten dock kommit så vi känner igen oss från förra sommaren.

Jag skulle också vilja ha lite hjälp med spikmattor. Allså har ni använt någon och är det så som jag har lätt researchat att de bara finns i Sverige ännu? Någon som vet något?

2 kommentarer:

Chokladmoose sa...

Det här hjälper kanske inte alls, men jag kom ihåg att jag hade läst om spikmatta på en annan blogg.

http://www.shaktimattan.se/

Anna sa...

Tack! Jag hittade något om just "spikmattan" och förstod det som att den bara fanns i sverige. Jag som befinner mig i usa blev genast intresserad av att se om det var sant. Måste kolla mer. Kanske kan ta in den här. Men det verkar osannolikt. Hitills är det bara saltlakrits och blodpudding som inte går att få tag på här vad jag vet!
Ha det gott!
Anna