tisdag 30 juni 2009

King Julian

Så, då välkomnar jag vår nya familjemedlem, King Julian. Det är en Betta fisk. Heter säkert något annat på svenska men jag har ingen aning om vad.
Det konstiga är att jag verkligen har blivit fäst vid honom på några dagar bara. En fisk. Hur är det möjligt?
Jag har fäst mig så mycket vid den att idag tappade jag den när vi bytte vatten. Jag tappade den på diskbänken och han hoppade ner i vasken. Där har vi en sån amerikansk avfallskvarn ni vet. Jag blev galet svettig och hoppades att Sidney inte hörde mig när jag sa fanfanfanfanfan. Men det gjorde han. Och kom rusande och frågade vad jag gjorde. Men då hade jag precis fått upp King Julian och ner i hans skål! Phu!

Douglas har just följt med grannarna till poolen. Sidney och jag sitter här hemma och gör ingenting. Försökte få med honom till svala affären men det ville han då rakt inte. Jag tänkte att om jag åtmistone har något att äta så blir livet inte lika tråkigt. Så har jag börjat läsa kokböcker istället. I väntan på att han eventuellt tänker ändra sig.

I kväll går jag på bio och middag. Vi skall se "The Proposal". Jag är skeptisk. Helst skulle jag vilja se "Hangover", "Seraphine" eller "My sisters keeper". Det får bli en annan dag.

Inga kommentarer: