fredag 19 juni 2009

Sommarkonsert


Vilken fantastisk morgon. Medan ni var ute och plockade 7 sorters blommor, la in sill, kokade ägg och klädde midsommarstänger var vi på sommarkonsert på Sidneys skola. 200 barn som sjunger i kör minst lika många föräldrar som tittar på och gråter av någon anledning. Kunde inte titta på någon annan av mammorna som jag kände för jag visste att de också skulle stå där med tårfyllda ögon.

Inte nog med att de sjöng, de körde teckenspråk också! Det har varit tema under hela året. Alla barn kan teckenspråk och har förståelse för att det finns olika sätt att prata på.
Sidney hade även som enda barn från hans klass fått äran att presentera sista sången barnen sjöng. Han klev fram, tog mikrofonen och läste på en lapp som fröken höll upp. Högt och tydligt. Både mamma och pappa blev fuktiga i ögonen!

Efteråt var det uppvisning i klassrummet av vad de gjort för dikter och skrivit för egna böcker. Tyvärr fick vi inte ta hem dem än. Men jag blev grymt imponerad av vad de har gjort. Skrivit dikter! Visste jag ens vad en dikt var när jag var 6? Jag vet inte. Men dessa barn har stenkoll!

Inga kommentarer: