måndag 15 juni 2009

Det luktar skunk!

När vi hade vår helamerikanska barbeque så fick jag för första gången känna på skunkdoft! Och det var inte en angenäm upplevelse. Det luktar som bränt gummi fast värre och doften hänger kvar länge, länge.

Igår när jag låg och läste, långt efter min släcka lampan tid (eftersom jag var mitt uppe i rättegången mot Lisbeth Salander) så kände jag plötsligt en vansinnigt bränd doft och tänkte att nu har nattlampan inne på Sidneys rum börjat brinna eller något och rusade upp. Men nej, där inne sov han så sött så sött och lampan lyste som vanligt. Fast jag släckte den efter vad min hjärna hade spelat upp för mig innan jag hann in.

Niklas var uppe och kände samma doft, den var stark och kändes i hela huset. Då slog det oss att det var skunken igen. Alltså har vi en återkommande ovälkommen gäst som springer runt hela huset och skvätter äckeldofter!

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Tänk att den lilla godingen kan va så söt i Bambi-filmen! :-)

Anna sa...

Inte söt. Jag repeterar, inte söt! Vad vill den oss och vad har vi gjort för ont?
Kram