onsdag 17 juni 2009

Resultat av dagens aktiviteter

Om man nu skall leva i amerika så är det väl lika bra att man får se alla sidor av denna värld? Eller åtminstone så många som verkar hälsosamt. Nu har jag sett hur det går till på rättegångar. Idag togs trafikförseelser och typ, fastighetsbrott (om man inte har tagit hand om sin uppfart så att det blir fråga om fara för andra) upp.

En sak som jag genast vill anmärka på, är att på podiet där domaren och hennes assistent satt stod en stor skylt "In god we trust". Vilket genast fick mig ganska osäker där jag satt. Om jag skall lita på gud vid detta tillfälle så kommer det inte gå min väg. Det var jag rätt säker på. Vi pratar inte särskilt ofta han/hon och jag.
På något sätt skulle det i min värld kanske passa med en skylt "Justice for all" eller "We belive in Justice" eller något liknande. Inte att gud skall ta hand om mina brott. Men det kanske är för nymodigt tänkt? Lite galet och banbrytande?

Innan jag gick in till domaren fick jag träffa en annan kvinna, vi förhandlade om vilket brott jag skulle erkänna mig skyldig till. Så, vi kom fram till att de skulle byta min dom om att jag hade kört utan körkort till att jag hade parkerat fel. Tyvärr kunde jag inte byta bort min obesiktigade bil men hon sa att det ändå bara gav böter. Tuttifrutti gick kalaset på 260 dollar. Jag fick behålla körkortet, fick inte några prickar, min försäkringspremie höjs inte och jag finns heller inte i några register!

En annan sak som också var lite sådär var att Sidneys kompis pappa som är polis var där i salen. Han blev genast orolig och undrade om jag var i trubbel eller behövde hjälp. Det kanske kan vara bra att känna en polis om jag tänker ta för vana att råka ut för saker som detta!

Nu skall jag förbereda en eftermiddag med biobesök. Douglas första. Vi åker med en kompis och hennes dotter när Sidney kommer hem från skolan och ser UP. Hoppas det blir lika kul som jag tänker mig att det skall bli!

4 kommentarer:

jCecilia sa...

bra jobbat!

Kina Paulsson sa...

Jag var så inne i din rättegång att jag höll på att missa skolbussen. Grattis til en väl genomförd dag!
Kram

sandra sa...

skönt att det gick bra ändå! Glöm nu inte körkortet i fortsättningen!

Anna sa...

Tack ni. Ja, det är skönt att det är över och att det gick bra. Nu skall jag alltid stanna vid stoppskyltar, aldrig åka mot rött och aldrig heller köra för fort! Haha