måndag 22 juni 2009

Happy or sad?

I går så kollade vi på Madicken. När hon får stryk av Mia och börjar blöda näsblod. Stackars Douglas, han är ju känslig för blod och det hade vi glömt bort. Han blev grågrön i ansiktet och började gråta som om Sidney nöp honom eller så. Han kallsvettades och mådde illa. Han vill aldrig mer se Madicken heller sa han. Jag förstår det.

Dessutom skulle vi imorse iväg och ta blodtester pga hans allergier. Det bådade inte gott. Niklas fick ta in honom i undersökningsrummet, jag satt kvar i väntrummet och väntade på gallskriket. Men det kom aldrig. Han skrek inte. Och det var inte för att han hade svimmat. Han var bara duktig. Eller livrädd. Jag vet inte. Efteråt fick han köpa en ny leksaksbil!

I dag är jag glad för att jag har en kompis som är konditor och igår fick smet över när han gjorde chokladsufflé och idag kom hit med den och gjorde iordning så jag och Niklas ikväll kunde njuta av en underbar efterrätt!
Och så är jag ledsen för att Niklas åker i morgon och inte kommer hem förrän på söndag eftermiddag.
Vad är du glad och ledsen för?

2 kommentarer:

Kina Paulsson sa...

Jag är ledsen för att vi snart ska flytta härifrån, för att Olivia har feber och inte kan vara i skolan med sina kompisar sista veckan, för att Filippa är så ledsen och för att jag kommer att sakna dig och din familj så mycket.

Jag är glad för att vi ska åka på semester hela familjen, för att vi ska få bo i ett hus vi äger och för att jag och Magnus ska få vara i samma tidszon lite oftare framöver.

Kramar

Anna sa...

Jag förstår! och inser att mina happy sad saker faller platt när jag läser om dina!