torsdag 11 juni 2009

Svensk sommar


Hela familjen börjar nu känna en längtan till Sommarsverige. Det är något med sommaren och att vi inte skall ha semester där i år. Vi kommer ha en toppensommar, det är jag övertygad om men längtan finns där i alla fall.

När man sedan tänker lite rationellt på det hela så är det ju ingen stor grej liksom. Mormor och morfar kommer och hälsar på i två veckor, vi åker till västkusten 3 veckor (om allt går som vi vill) och däremellan hänger vi väl vid poolen här hemma eller åker ut till havet på Long Island och det är ju helt fantastiskt! Detta är en sommar av väldigt många och vi kommer få uppleva sveriges sommar så det står oss upp i halsen. Om det nu blir någon sommar någonstans. Här lyser den med sin frånvaro och jag hör att det inte är mycket till sol och värme i Sverige heller.

Känslorna kan man dock inte styra över, om man inte gör som Kay Pollack förstås!

I helgen så firar vi i alla fall svenskmidsommar/skolavslutning med en massa svenska familjer från svenska skolan. Sill, lax, jansson, köttbullar och en massa annat gott!

2 kommentarer:

Nette sa...

Hej hej! Tänk vad konstigt det är. När man är hemma i Sverige på sommaren och det bara regnar och är dåligt väder så längtar man hela tiden bort, utomlands - och helst långt långt bort.... Tydligen är det tvärtom när man är långt borta, då längtar man hem till Sverige.
Jag skulle gärna byta med er i en sommarmånad, ni kan få låna mitt hus i Västerås och så får jag och mina tonårsbarn semestra i New York. Jag vet i alla fall några som skulle bli lyckliga ;-) Hälsningar Nette i Västerås

Anna sa...

Javisst är det så, gräset är alltid grönare någon helt annanstans. Och det kan jag ju konstatera att just nu efter allt evigt regnande så har vi galet grön gräsmatta, det kanske är ett tecken :-)

Ta hand om dig!
Kram