fredag 5 juni 2009

The Mall

Jag åkte till Westchester Mall idag. Uppdraget var att hitta några slags kläder man kan ha vid poolen/stranden. Alltså badkläder.
Jag förstod att Bikinspåret var rätt svalt.
Men jag var ändå inte mentalt förberedd på stressen i provhytten. Framför speglarna. Svetten lackade och när jag väl hittade något som dolde mer än avslöjade så kände jag mig inte särskilt het. Alls.

Så tänkte jag på när vi semestrar i Californien och stannar på någon härlig strand. Och jag står där med min kjol och mitt linne i baddräktsmaterial. Inte hett alls. Och jag tänkte på alla vältränade vackra californiska människor och svalnade mer och mer.
Men jag kanske måste förlika mig med att det är bättre att kunna röra sig obehindrat på stranden med två vildingar, än att behöva tänka på om något trillar ut eller att jag petar någon i ögat med stormagen.

Det blir nog så. Linne och tygsjok runt höfterna.

Något annat som var rätt märkligt när jag var där, var att innan alla affärer öppnar så verkar folk hänga i gallerian och motionera. Den är ju mäktigt stor. Så, folk tar på sig träningskläder och powerwalkar runt på de olika våningsplanen och på ett ställe låg tre mammor med sina småbebisar och gjorde situps. Det var mycket konstigt.

2 kommentarer:

emi guner sa...

ANNA! köp en esther williams-baddräkt! De är så snygga och man känner sig så fin och inte så avklädd som man annars ofta gör i strandplagg.
http://www.esther-williams.com/index.htm

love
-emi

Anna sa...

Å, tack för tipset. Har surfat runt massor och de var ju dessutom prisvärda! Dock måste jag ju säga att de borde göra något åt hemsidan. Hemsk :-)

Kram