fredag 19 juni 2009

Midsommarafton

Idag är det ju som bekant midsommar. Midsommar, känns som "mitt i sommaren". Nu vänder det mot mörkare tider. Men, det här har jag inte ens märkt av att sommaren har börjat. Det har regnat och regnat och regnat.
Vi kunde dock konstatera att det blir billigare såhär. Det går inte åt vatten för blommor, eller för den delen vattenspridare för barn. Det går heller inte åt energi till airconditionanläggningen.

Billigt alltså. Ett argument jag kunde använda mig av för min tur till Ikea igår.

Jag handlade lite sill, räkor och stenbitsrom. Och lite andra småsaker. Svenskt godis. Iform av en 100 grams hasselnötschokladkaka. Som jag åt upp till lunch i bilen. Och svalde ner med en Sprite. Det var ju inte så bra. Men jag kunde inte stoppa mig själv!
Douglas och Sidney delade på en påse pågens gifflar. Det svischade bara till så var den slut.

När jag nu ändå var där så köpte jag tillslut en matta att ha i vardagsrummet också. Det har varit mycket vånda över den. Vi har liksom inte kommit till alls, visste inte vad vi skulle ha eller vilken färg och tyckte överlag att mattor var bara dyra. Det blev en begie helt neutral matta för 129 dollar. Överkomligt. Och vilken skillnad det blev! Jättefint.

Kanske kanske tar vi oss in till Battery Park i eftermiddag där alla svenskar i NY samlas och har picnic och dansar kring midsommarstången. Verkar som om det skall vara uppehåll i alla fall. Men jag har ingen aning om jag orkar. Eller om barnen har lust. Kanske kanske talar jag inte ens om för dem att det är midsommarafton idag. Så firar vi det i morgon i stället när vi faktiskt skall på en midsommarfest. Vi får se.

Inga kommentarer: