onsdag 17 juni 2009

Rättegångsdagen!

I dag är det dags på riktigt. Jag skall på rättegång för att jag kört utan körkort och inte hade mitt inspektionsmärke uppdaterat på bilen. Jag var där i måndags för på min kallelse stod att läsa. "Om du vill överklaga din dom så skall du lämna in skriftlig dokumentation om detta senast 5 dagar innan rättegångsdatum" ungefär och på engelska förstås!

När jag kom dit fick jag prata med en polis i foajen och de ville inte ha några papper på att jag hade gjort allt i min makt så snart jag hade fått min böteslapp för att skaffa körkort och för att fixa besiktning av bilen. Han sa att de tittar på papprena på onsdag och ni skall nog komma fram till någon lösning.

Jag är nervös. Men jag har åtminstone bekantat mig med lokalerna två gånger nu!
Vore ju olyckligt om jag nu skulle bli av med alla mina pengar som jag tjänat under våren på svenska skolan! Eller bli av med körkorten nu när jag äntligen har tagit det.
Så nu skall jag hoppa in i duschen och göra i ordning mig, lämna Douglas hos en kompis och sen åka iväg till Greenburgh och försöka få dem att förstå hur oskyldig jag är! Ta en titt här! Så vän och oskuldsfull jag ser ut. Vad tror ni mitt straff blir?

Inga kommentarer: