torsdag 4 juni 2009

För jag har bara regn hos mig


Har just kommit hem från en trevlig middag hemma hos min kompis Michael och hans fru. Jag gillar verkligen när jag slipper laga middag i veckorna!

Dessutom har jag just fått låna nummer tre i trilogin om Salander och Blomqvist! Min vän i Dobbs Ferry hade den så där var jag på förmiddagen och hade min alldeles egna terapistund och fick kaffe och bok på köpet! Inte illa pinkat! Så, när Niklas och Michael kom på att de skulle gå på bio ikväll gjorde det mig inte någonting! Jag skall ju läsa bok!

Annars måste jag säga att vi haft två halvjobbiga dagar här hemma. Douglas håller verkligen på att testar livet och kan vara rätt envis han med. Och väldigt busig. Jag har inte riktigt varit på humör och så har det varit dassigt väder. Nej, jag har inte varit en A-mamma dessa dagar. Det kan bara bli bättre om man säger så. Det känns som om jag parerar en katastrof medan den andra händer och så vidare. Hinner inte ikapp och rätt som det är är hela köket full i målarfärg. Eller mjölken utspilld på hela golvet, eller någon som kissar på sig, eller bajsar på sig med för den delen.
Ja, det har varit jobbigt helt enkelt. Eller mest bara som vanligt och jag har inte riktigt haft tålamod för det. Kan lätt summera att jag varit hemma i tre år nu och det börjar sätta sina spår på mitt humör och tålamod. I alla fall de dåliga dagarna. De bra dagarna, då är ju allt bra förstås!

I morgon har vi skaffat barnvakt och skall på restaurang. Mest har jag längtat efter restaurangens takterass där jag vill sitta i snygga soffor och dricka drinkar i solnedgången med Manhattans siluett i bakgrunden invid Hudson flodens strandkant. Och nu när jag ser på väderleksrapporten så skall det regna i morgon! Så, det får väl bli drinkar inomhus istället då. Eller drinkar förresten. Vem tror jag att jag är. Det räcker med en drink för att jag skall tappa fotfästet och blir rejält fnittrig.

1 kommentar:

Helen sa...

Ja du Anna den känslan käner jag igen. I lördags tog jag ett glas vin och gissa om det susade till ordentligt. Fy vale vilket snurr. Men vad hade jag väntat mig efter en vecka på sjukhus med Ludde. men jag sov sååå skönt den natten.
Hopaas ni får en underbar kväll.
Kramar och Pussar Helen