fredag 26 juni 2009

B-day och skolavslutning

Så var den dagen till historien. Födelsedagen. Den 36:e. Hur fort kan ett liv gå? Rätt långsamt fram till tonåren skulle jag vilja påstå. Något snabbare fram tills dess man skaffar barn och sen i raketfart rakt mot graven. Eller något sån´t. Menar inte att vara pessimistisk. Menar just bara att livet går för fort.

Har haft en toppedag måste jag säga. Först kom vännerna från Dobbs Ferry hit. De är mitt uppe i en "flytta tillbaka till Sverige flytt". Vi fikade på jordgubbar, glass, kaffe och champagne! Det var himla trevligt och jag kommer sakna dem massor när de inte finns här längre.

Sen hade jag någon timme på mig att förbereda kvällens grillning. Grillningen brukar på ett helt galet okonventionellt sätt tillfalla min käre man. Väldigt otraditionellt och jämställt. Men kvällen till ära, eftersom han inte kunde vara med, så gjorde jag marinaden, satte på grillen och vände köttet, samtidigt som jag förberedde sallad och annat smarrigt tillbehör. Det gick bra det med.

Sen hade vi bara en himla trevlig kväll! Massa tomt snack om ingenting alls. (10 poäng om du tar vilken låt textraden är tagen ur, extremt lättförtjänta poäng om du frågar mig) Det slutade med att vi satt i soffan och såg nyheterna om att Michael Jackson har dött. (Det skulle jag kunna skriva massor om. Men det tänker jag inte göra. Han tillhörde inte en av mina stora idoler även om han skrivit några bra låtar. ) Och så analyserade vi livet i allmänhet.

Dagen började dock med Sidneys skolavslutning. Där stod jag med mina mörka solglasögon och tårarna forsade under och bredvid. Bredvid mig stod även två andra föräldrar och de grät lika mycket de. Vet inte egentligen varför, det var bara väldigt emotionellt. Och vackert. När barnen kom ut från skolan stod vaktmästaren på taket och blåste triljoner såpbubblor, gympaläraren dj:ade skön musik och alla lärare dansade i rondellen där skolbussarna åkte runt och tutade på skolgården! Det var så mycket glädje, saknad och andra blandade känslor inblandat att det nästan inte går att beskriva.
Nu är dock klockan så mycket att jag antagligen kommer att få sota för detta hela dagen i morgon så nu är det nog bäst att jag säger gonatt!

PS någongång under dagen kom det även ett blombud med dessa underbara rosor. Och svärmor var inte inblandad.

2 kommentarer:

Filippa sa...

Gyllene Tiders "När Vi Två Blir En"

Jag hoppas att du hade en super födelsedag, kommer sakna dig och din familj jättemycket!

Anna sa...

Å Grattis, du vann! Födelsedagen var jättebra och hörru, vi kanske ses här snart ändå? Du kanske inte kan hålla dig härifrån? Kramar