fredag 12 juni 2009

En dag i Central Park

Har haft en helt underbar dag i Central Park. Värmen och sommaren slog till med besked efter lunchtid och det var välkommet!
Anledningen till vår utflykt idag var att det var Douglas sista dag i skolan och de fick bestämma själva vad vi skulle göra. En tur till Manhattan var önskemålet. Så fick det bli.
Jag hade bestämt att vi skulle hitta till Bow Bridge. En berömd bro som varit med i åtskilliga filmer och har verkat så vacker. Nu skulle jag bara hitta den. Vi parkerade vid 90:de gatan och gick först åt helt fel håll. Till slut hittade vi den. Och det var fantastiskt fint där.

Det är förresten Sidney som stått för fotograferingen idag. Jag har knappt tagit en enda bild. Han kallar sig nu för "Fotograf och artist". "Artist" skall uttalas på engelska eftersom han menar att han är så duktig att rita!

Niklas mötte upp oss efter jobbet med picknic inköpt på Dean and Deluca. Vi satt på en klipphäll och tittade på baseball och åt gott! Härligt!

Det går ju förvånansvärt bra för oss när vi åker in till stan måste jag ju säga. Vi tog bilen, hittade en parkering på Upper West och stod gratis där hela dagen.Vet inte om det skulle vara så, men jag hittade inga skyltar om att det kostade heller! Nu när jag har börjat köra bil in till stan så tycker jag att det känns otroligt trist att åka tåg. Jag är ju så bekväm av mig.

En sak som dock kan vara vansinnigt irriterade är alla toabesök. Nu är de ju killar så det går bra att skvätta lite här och där. Men när det gäller nummer 2 så är det lite känsligt och görs inte på vilken "skittoa" som helst. Inte ens när mamma kavlar upp ärmarna och gör rent på golv och toastol.

Sen är det det här med mat. I Central Park finns det massor av korvvagnar. Och det är det som finns. Det finns några väldigt få andra typer av restauranger. Men de är lätträknade! Och några är lite för fina för att släppa in oss på.
Inte för att killarna klagar, det är nog mest jag som vill äta något lite smarrigare!

Hur som helst är jag helt slut efter en dag på drift! Luktar svett gör jag också!

2 kommentarer:

Sara sa...

Du är proffsig!

Anna sa...

och du är snabb :-)