onsdag 29 april 2009

Fågeldöden

För ett tag sedan så flög det in en fågel i vårat vardagsrumsfönster och han dog. Det var ju synd om honom och vi tog hand om den och Sidney gjorde en liten begravning och grävde ner den i rabatten. Han gjorde stoppade ner en pinne som skulle vara istället för gravsten och var väldigt ansvarsfull i stundens allvar.

Nu har Douglas någon märklig böjelse och går och gräver upp fågelrackarn hela tiden. Vet inte hur jag skall få honom att sluta. Frågade häromdagen varför han gör så "jag vill titta på den" blev svaret. Ja, visst. Men jag vill inte ta hand om döda fåglar hela tiden!!!!

Nu har alla träd blivit gröna och det känns härligt! Fick just reda på att vi kan gå med i Poolen som finns i området. Och så fick jag också vad det skulle kosta. En förmögenhet. Vet faktiskt inte om det är värt det. Vi får se. Det skulle ju såklart vara toppen eftersom vi kan gå dit, vi bor jättenära och det kommer inte vara möjligt att göra så mycket annat än att hänga där de dagar som inget annat är planerat. Med tanke på hur varmt det är här. Samtidigt finns det ju en jättefin strand 15 minuter bort som kostar 8 dollar per gång man går dit.

Idag skall jag undersöka skoområdet för killarna. Behövs nya.
Tjing så länge

Inga kommentarer: