tisdag 7 april 2009

Påsklovets första dag

Det är svårt att skriva på påsklovet för jag har ingen tid över! Nu har killarna en kompis över så jag stjäl lite tid innan det är dags att ingripa i något problem som uppstår.

I går var det riktigt ruggigt väder. Men det löste sig ändå. Först hade vi några vänner över och det var okej, men jag har sagt det förr och jag säger det igen. Han gnäller så vansinnigt. Hur kan man vara 5 år och liksom inte i grunden glad? Mest gnällig. Måste vara att de är katoliker :-) Förlåt men jag kan inte förstå den religionen.

Mamman blev också väldigt förvånad över att jag och Niklas inte var gifta innan barnen och att jag umgås med män här. Alltså har killkompisar. Så mycket skam och skuld i dessa katolskakroppar!

På eftermiddagen bar det av till biblioteket där det var pysseldag. Klipp och klistra, glitter och garn. Allt fanns och det var verkligen roligt! Men Sidneys kompis som var med oss utan sin mamma ville att Sidney skulle pyssla saker till honom! Där gick gränsen för mig. Sa att "nähedu lille vän om du vill ha något pysslat får du allt pyssla själv". Då blev han sur och jag bestämde mig för att inte frivilligt ta med honom varken hit eller på andra saker på ett tag.

På kvällen var jag ut på mexicanaren med Indira och en kompis till henne, vi hade jättetrevligt och de slängde ut oss för att de ville stänga runt 10. Tyckte jag var för tidigt men de påstod att måndagar var inga dagar då folk vanligtvis var ute. Fast vi satt ju där. Det vet jag med säkerhet!

Inga kommentarer: