onsdag 22 april 2009

Som jag skrivit förut så behöver vi en kläderska. Någon som tar hand om alla kläder, rena som skitiga. För uppenbarligen är det igen som känner det ansvaret i vår familj. Så här har den rena tvätten legat i en hög i evigheter. Idag fick jag nog och sorterade i högar. Har även stoppat in alla kläder i garderoben.

Allas utom Niklas. Någon ordning får det lov att vara! Jag fick nämligen en släng av rödstrumpa i morse. På rad hade vi. Tre bilar. Parkerat vid tågstationen. På tripp trapp trull hoppar tre män ur bilarna, pussar sina fruar i myskläder och promenerar mot tåget. Aj vad surt det kändes. På något sätt. Fast det är ju upplägget som råder. Jag är hemma och Niklas åker till jobbet. Surt. Ändå. Jag börjar verkligen bli redo för ett jobbliv med. Men, nu skall jag njuta av att det blir sommar och jag får vara ute i det vackra vädret. I helgen blir det runt 25-30 grader!

Inga kommentarer: