söndag 5 april 2009

Min dom

Så begav vi oss till Greenburgh court house. Hade en kompis som körde mig, kunde ju inte gärna köra dit själv. Vi hade båda två våra små killar med oss. Det skulle ju vara bra. Regnet öste ner och vi fick parkera långt i från byggnaden och springa längs en hårt trafikerad väg. Det var inte bara jag som hade sysslat med olagligheter.

Väl där så kom var det kö och metalldetektor för att komma in. Två allvarliga herrar som ställde frågor om vilket ärende man hade. När det var min tur så sa mannen att jag inte behövde vara närvarande, bara lämna in mina böteslappar. På baksidan fick jag skriva om jag ansåg mig skyldig eller ej till mitt brott.

Icke skyldig kom vi fram till efter ha dividerat och rådfrågat den allvarliga mannen som vägrade svara. Det visade sig vara rätt eftersom då har jag möjlighet att försvara mina handligar och bevisa att jag har gjort allt i min makt för att så snabbt som möjligt efter incidenten ta mitt körkort. Mitt straff kan då bli något annat, till exempel att jag har parkerat fel i stället för att ha kört utan körkort. Allt är en förhandligs fråga!

Jag kommer om ett par månader bli kallad till ett möte med en åklagare för att göra denna "förhandling".

Inga kommentarer: