onsdag 8 april 2009

Lek

Idag var vi till ett ställe som heter Weeplay och är ett inomhuslekställe. För i morse föll det några snöflingor och var allmänt kallt.
Jag gillar inte riktigt såna ställen. Jag tror att det är för att Sidney kan bli alldeles uppskruvad och hyper vilket resulterar i tunnelseende och avstängning av öron. Jag stod och beklagade mig lite över just detta personlighetsdrag hos min son till en annan av mammorna som var där. Hon berättade då om hennes bror. Och jisses vad lika de verkar ha varit/är, hennes bror är ju såklart vuxen och S ett barn. Men när broren var ett barn menar jag ju såklart.
Det har gått jättebra för hennes bror i livet. Hans styrka är hans extremt starka personlighet, känslighet och envishet. Det känns ju fantastiskt måste jag säga. Med tanke på att det är just de sakerna som just nu kan vara väldigt påfrestande som förälder.

I morgon kommer Philippa och Jesper. Å så mysigt. Vädret verkar bli skruttigt dock och inte för att man skall hänga upp livet på det, men många saker blir ju liksom dubbelt så trevligt med lite värme och sol!

Inga kommentarer: