söndag 5 april 2009

36 + 10

På lördagen hade vi bjudit hem några svenska vänner som bor i Dobbs Ferry, grannstaden. De kom, barnen försvann i stort sett in i lekarnas värld för resten av kvällen och vi åt gott, drack vin och pratade tills det var midnatt. En kväll kan gå så snabbt i bland. Inga friktioner och allt bara var så trevligt! Sånt gillar jag!

Vi avslutade middagen med efterätt och kaffe. Jag som brukar göra narr av Niklas för att han inte dricker kaffe sent. Det fick jag ångra. Somnade utan problem men vaknade och var klarvaken runt två snåret. Kunde inte somna om och hade bara ont i halsen. Det har jag fortfarande så i morgon bär det av till doktorn.

Idag var det Niklas födelsedag och 10 år sedan vi träffades. Vi bestämde oss för att åka ut till havet. Hittade ett fantastiskt fint ställe. Old Greenwich där vi åt lunch på Beach House Café en jättemysig restaurang som även denna trevliga söndag serverade brunch.
Sen fortsatte vi ut mot havet! Det är ju något särskilt med havsdoft, havsbris och fiskmåsar som gör att det nästan svindlar i magen av vällust! Vi tillbringade hela eftermiddagen där och barnen lekte och samlade snäckor och stenar! Solen värmde och jag känner att det bränner lite i ansiktet nu i kväll. Vi kom hem lagom för att inviga vår stora grill och ha en skön middag innan barnen lades i sängen och jag nu skall se Desperate Housewives!

Inga kommentarer: