söndag 12 april 2009

Påskhelg och sverige besök

Har inte skrivit något under helgen för jag har bara njutit av mina fina vänner. Philippa och Jesper. Tack. Ni är bäst.

Vi har gjort massor av trevliga saker. Vi var till Stone Barns, ut till havet igen samma ställe som förra helgen, handlade på Stew Leonards, in till Manhattan, och upp till Storm King. Haft sköna middagar med galet gulliga killar som har älskat att ha våra vänner här med. Barnen har skött sig exemplariskt och Sidney har berättat om massor av saker för dem om hur det går till här och vem som bor vart och vad som händer i skolan.

Detta får mig att fundera på vad jag gör här. Livet knallar sin gilla gång och jag gillar det som tusan men när man träffar folk som man har historia med (närmare bestämt en 30 årig vänskap) så blir det annorlunda. Hon kan se på mig vad jag tänker. Sånt är mysigt. Och det är sånt jag saknar här. Djupet i det hela. Man behöver inte prata så mycket. Det funkar ändå. Nu var det i och för sig inget problem med pratandet för det har vi gjort massor!

Nu vet jag också att jag inte har den närheten i sverige eftersom alla har fullt upp med sitt och vi kanske inte skulle ses så ofta ändå, eftersom alla är utspridda lite överallt runt om i landet. Men ändå.

De stannar i NY två nätter till men inne på Manhattan så kanske hinner vi ses igen!

Hoppas alla haft en lika underbar påsk som mig och att ni fattade att ni kunde klicka på seriestrippen nedan så den gick att läsa med lite större bokstäver!
Kramar

Inga kommentarer: