måndag 27 april 2009

Temperaturväxling

Ja, nu var det ett tag sen igen. Har kommit av mig lite och har inte heller samma behov att skriva som jag hade ett tag. Det är ju egentligen en riktigt bra sak. Däremot så vill jag gärna skriva och ha detta som min dagbok och som kanske kan vara kul för killarna att läsa när de är stora. Eller kanske mer deras tjejer eller så eftersom killar tydligen inte är intresserade av att läsa bloggar som min enligt någon undersökning jag nyligen läste. De vill läsa om prylar och grejor, inte om dravel som känslor och upplevelser. Män är från mars, kvinnor är från venus. Ingen nyhet kanske.

Nåväl, vi har haft galet varmt i helgen. Runt 35 grader. Men inte så fuktigt som på sommaren. I lördags var det familjefest i hela staden. Hela parken var full av hopptorn, ansiktsmålning och andra roliga saker för barn. I Bäcken som rinner genom parken så var det "rubberduckderby".
Sidney vann en guldfisk och nu tjatar han hål i huvudet på mig att han vill åka och hämta den. Himla smart grej. Låta barnen "vinna" en guldfisk för nästan inga pengar alls så föräldrarna får köpa alla tillbehör för massor av pengar.

Och mitt upp i allt detta så kommer Niklas gamla kollega David på besök. Vi har inte setts på galet många år. Det var jättemysigt att se honom igen och ta igen på väldigt kort tid vad som hänt i varandras liv. Vi gjorde det i skuggan i trädgården med en kall öl.

Söndagen vigdes åt mulle. Vi hade mulledag på svenska skolan. Innan den så förberedde jag en tipspromenad som vi skulle gå. Det blev naturligtvis skrivar trassel och jag var beredd att lämna hela min familj på grund av detta. Finns inget som irriterar mig så mycket som saker som inte fungerar fast det skall vara så enkelt. Jaja, jag är inte långsint så nu är det överspelat.
Killarna var på Legoutställning och jag tog mig ut i skogen.
Måndagar brukar jag vanligtvis bara hänga runt här hemma, plocka iordning efter helgens bestyr, kanske tvätta lite och bara vara. Idag var vi ett gäng som hade bestämt att ses på Bronx Zoo. Det var fantastiskt väder, runt 30 men ändå friskt på något sätt. Alla djur var ute och de hade ungar och alla var glada och pigga.
Det slår mig varje gång jag gör några outings med Douglas. Han är ju en helt annan kille när han inte behöver stå i skuggan av storebror. Roligt att se saker genom hans ögon bara. Han är ju en sån kille som bara hänger med vanligtvis. Vi hade en toppen dag och han ville absolut inte åka hem efter de tre timmar vi var där.

När Sidney kom hem åkte vi iväg till våra svenska vänner i Dobbs Ferry på 6 års kalas och det var lika trevligt som vanligt!
Idag har vi verkligen haft det toppen!

Inga kommentarer: