måndag 20 april 2009

Effektiva jag!

Ja, och dagarna bara går snabbare och snabbare. Hur skall man hinna allt. Jo, man går upp tidigare såklart.
Det spelar ingen roll att natten bestått av krupphosta, feber, mardrömmar och nedkissade sängar. Att mamman sen drömde mardrömmar om isbjörnar och klockan 3 på natten insåg att väckarklockan gick fel och inte visste hur man ställer om den och litade på att den biologiska väckarklockan skulle minnas att jag skulle upp 6 istället för 6.30.

Så i soluppgången (om morgonen varit helt perfekt) så tog jag mig ner till sjön för att prommenera med en kompis. Kom lagon hem för att äta frukost med resten av familjen och sen har jag hunnit skjutsa Niklas till tåget, Sidney till skolan och varit till doktorn med Douglas. Douglas vaknade i natt med otäck hosta och hade feber, samt att jag skulle kolla om han fortfarande hade vatten i hörselgången eftersom han hela tiden säger "what?" Men det var bara en vanlig förkylning och inte fanns det något vatten heller på ställen det inte skulle finnas.

Hur skall det sluta! Jag är ett under av effektivitet!

Helgen var jättehärlig. Varmt väder. Fotbollssäsongen startade i lördags morse så jag är numer också tränarfru. Vi blev med utemöbler. Hade kompisarna från Brooklyn här och grillade. Söndagen var jag upptagen hela eftermiddagen med att göra mitt söndagsjobb. Men kvällen var inte så tokig den heller, några grannar kom förbi och det blev freesbee (stavning?) på gräsmattan medan Niklas grillade hemmagjorda hamburgare!

Den uppmärksamma läsaren kan nu minnas att jag har börjat att gå. Fort. Och ofta. Jag har bestämt mig för att inte stå och vobbla i barnpoolen i sommar och hoppas att jag hinner göra något åt det på ca två månader. Vi får se.

1 kommentar:

Sara sa...

Lee vaknade också med hosta och feber idag. Något vi drog med oss till er från Brooklyn, eller tog med oss hem från Tarrytown...