söndag 12 april 2009

Ann Söderlund

Jag brukar läsa Ann Söderlunds blogg. Tycker hon är en skön pingla och har en avslappnad inställning till det mesta. I mångas tycke kanske för avslappnad. Jag tycker dock att det är skönt med någon som verkar så prestigelös. Och så skriver hon roligt. Nu har det dock varit en ganska hetsig diskussion kring huruvida killar eller tjejer är att föredra när man har barn. Bara det får mig att rysa. Det är allstå inte hon som tyckt något utan människor som kommenterat det hon skriver.

En galen kvinna har påstått att killar är så skräniga och skrikiga och bara vill syssla med våld och att tjejer är lugna och kreatia. På fullt allvar. Sedan påstår hon också att hon är välutbildad och duktig och påläst. Jag är jätteupprörd över denna diskussion och har därför tillochmed lagt mig i den. Brukar inte göra sånt. Eller kanske brukar jag det men oftast bara rycka på axlarna och känna att det finns så många knäppskallar i världen och sen inte bry mig.

Jaja, om ni har lust så kolla in hennes blogg och läs om Jessica Almenäs och kommentarerna och säg vad ni tycker! Eller så bara struntar ni i det och ger era gulliga ungar några extra kramar i stället!

2 kommentarer:

Kina Paulsson sa...

Intressant läsning, även om jag tycker att hon lite orättvist drog in min förra kollega Jessica i debatten. Annica (visst hette hon så, toktanten?) kan ju inte finnas på riktigt, det måste vara någon som hittar på.
Mest är jag nog avundsjuk på alla kommentarerna. Jag har aldrig haft 36 kommentarer på ett av mina inlägg. Vi måste förresten ses snart. Har jag ens tackat för senast? Det var så himla mysigt.
Kram

Anna sa...

Ja, visst är de orättvist. (Du vet jag och orättvisor :-)) Jag tror inte att jag ens har 36 kommentarer sammanlagt på min blogg. Var verkligen jättetrevligt senast och vi borde verkligen ses snart igen. Kanske en playdate också snart?
Kram