tisdag 14 april 2009

Anna in the city

Igår var en fantastisk New York dag. En sån som jag tror att många tänker på när jag säger att jag bor här men som egentligen inte ofta händer. Aldrig närmare bestämt.

Jag hämtade upp S från skolan tog med mig båda barnen på tåget till manhattan och ner i tunnelbanan och släppte sedan av dem på Niklas jobb. Sedan mötte jag upp Jesper och Philippa och Jespers kusin som också bor här. Han lever dock ett annat slags liv än mig. Ett liv som jag inte längre känner till men som jag var och nosade på när jag jobbade som bartender. Han tar hand om folk som vill gå på ett ställe som heter Nikki Beach och det är supertrendigt som jag förstår det.

Vi gick till en "rooftop bar" som ligger väldigt nära Flatiron building och heter något som jag inte minns. Det var i alla fall helt fantastiskt att sitta där på taket och bara häpnas av Empire statebuilding, Chrystler building och alla andra byggnader som kulisser i en film eller något.

Vi gick sedan vidare till en restaurang som heter Waverly Inn och ligger i West village ett underbart område på manhattan och jag har bestämt at när barnen är utflugna och innan barnbarnen kommer så skall jag bo där ett tag! Waverly Inn är ett ställe som det inte går att boka bord på om man inte känner någon som jobbar där. Går inte att ringa dit och de har ingen hemsida och är bara hemliga. Tydligen hänger det oftast mycket kändisar där men vad vet jag om det. Gänget hade dock gått förbi där tidigare på dagen och gått in och bokat bord!


Efter middagen gick vi till The spotted pig och tog en drink innan min askunge klocka ringde och det var dags att slänga sig in i en taxi till Grand Central!

Hade jag varit lite mer uppklädd hade jag nog känt mig som Carrie i Sex and the city i går! (30 kilo tyngre, något mer risigt hår, inte lika välmejkad och utan designerkläder och högklackat)

Inga kommentarer: