onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!


Igår hade vi en lugn dag. Har ju gjort en del utflykter och kände att en dag hemma inte skulle vara så tokigt.

Jag pamprade mig själv genom att gå på manikyr och pedikyr. Det är ju helt fantastiskt att man kan göra det här utan att känna att det gräver ett stort hål i kassan. En vanlig manikyr kostar 9 dollar! Sen tog jag en lite lyxigare variant av pedikyren som innehöll benmassage och lite andra grejor så fötterna skulle bli riktigt fina!

När jag satt där så kom en mamma in med sin dotter och kompis till dottern och köpte dem manikyr och pedikyr. De var väl i 14-15 års åldern. Jojo, det skall börjas i tid.

Igår var det kalasfint väder men blåste storm. Det är trist för då tror man att det är mysigt ute tills man står där i snålblåsten och huttrar. Vilket jag gjorde med Sidney i lekparken. Dock hade han jättekul så det var värt det. Vi var ensamma en liten stund (jag trodde vi skulle vara det hela tiden) men sen kom det ett latino syskonpar som jag tror var minst två år yngre än Sidney och sen tre tjejer som var runt 10 år, dessa barna lekte så himla bra tillsammans allihopa och det var en fröjd att se. De var pirater på ett skepp och alla var helt samstämmiga om hur leken skulle vara!

På kvällen hände en riktigt äcklig sak. Jag åt pistagenötter. Och hade ätit ganska många när jag öppnade en och däri låg en larv. AAAAAAaaaaaahhhhhh så himla äckligt, ville skrubba halsen med en diskborste och bara lägga mig ner och gråta så äckligt var det. Men, jag tog och svalde ner resterna av vad som fanns kvar i munnen med en öl och tänkte att jag hade nog antagligen inte ätit någon larv i alla fall men bara tanken. Hua.

Ikväll firar vi nyår med min kompis Michael och hans fru Jessica. De har Isabelle som är lika gammal som Douglas. Det blir lungt och vi tänkte försöka se om det går att flytta fram 12 slaget så att barnen är vakna och glada hela vägen. Kan bli en utmaning med Sidney. Vi får se!

Känner mig lite nervös eftersom Michael är kock. Så jag har bjudit hit dem så vi lagar maten ihop! Bra va!

Ha nu ett riktigt gott Nytt År och en trevlig kväll och hoppas att nästa år börjar med något annat än huvudvärk!

3 kommentarer:

Johan Karlsson sa...

Gott nytt år på er

Helen sa...

Hej och gott nytt år.
Nej någon huvudvärk lär det inte bli efter som jag nyss blivit nykterist.Bara tanken på att smaka gör att magen vänder sig. Nej här blev det ramlösa.

Puss o kram

Anna sa...

Detsamma vänner! Hoppas ni hade en trevlig kväll. Vi hade det toppen, även om jag somnade innan tolvslaget och masade mig upp för att säga gott nytt år till Niklas och Sidney som var vakna!