torsdag 18 december 2008

Hårda handskar

Är det någon som vill uppfostra två extremt busiga pojkar? Jag håller på att bli tokig. Kan ha att göra med att jag inte är helt 100 själv heller. Mår fortfarande väldigt underligt.

Åter till uppfostran. De behöver just nu riktigt hårda ramar och regler men jag orkar inte och blir riktigt irriterad på mig själv att jag inte orkar och att de inte gör som jag säger. Det kan också ha att göra med att Niklas har jobbat svinmycket på senare tid och inte varit hemma kvällstid.
Jaa ni, hur gör ni? Jag behöver tips och råd så mycket det bara går. Om någon vet någon bra bok som jag borde beställa eller något annat, för nu måste de styras upp. Douglas som aldrig gjort en fluga förnär fick häromdagen en time out på dagis för att han var så olydig.

En pappa som jag känner säger att han skulle vara orolig om de inte gjorde något eftersom de är pojkar. Då känns det genast mycket bättre men när jag sen sitter i väntrummet hos doktorn och de klättrar på möbler och gör saker som gör att folk stirrar så undrar jag om det verkligen är normalt. Saknar er kära vänner att diskutera dessa saker med!

Nu skall jag ut och fixa jul presenter till alla lärare. Det har jag verkligen ingen lust med.

1 kommentar:

jCecilia sa...

ibland så tänker jag i mitt stilla sinne.... tänk om Ellen var den lätta.... det är ju helt klart så att killarna har MYCKET mera fart i sig än tjejer, och då är ju E ändå ganska fysisk av sig. Redan nu börjar jag klura påhur jag ska få lilla R att sluta klösa och kasta sig över sina jämnåriga små vänner.... han får ju den kärleksfulla behandlinge av sina syskon och tror att de tär så man visa kärlek... inte så uppskattat. IDag på Littel Gym trode jag han skulle klösaögonen ur en stackars liten flicka vars upptagna pappa stod för långt ifrån och pratade i mobilen medans jag störtade fram när Reuben såg ut att få ett köttstycke ur hennes ansikte i sin knubbiga lilla hand... pinsamt! Reuben skrattade och gav ifrån sig en glädjetjut över alla denna uppståndelse som han lyckades skapa... INTE BRA! Sakanar dig massor hjärtat!