onsdag 3 december 2008

Clean up

Morgonen började väldigt snabbt. Telefonen ringde och larmet på Niklas jobb hade larmat. Han kastade sig i väg och vips var jag klarvaken. Såg framför mig hur eländigt det skulle vara med trasiga saker och datorer som var borta och så skulle de ha inspelning idag. Men, det var falskt alarm. Och det känns väldigt bra.

Nyss kom Douglas in till mig i köket (tre steg) och pekade på diskbänken och sa "clean up mommy" så, det är väl bara att sätta igång. Tömma diskmaskinen och fylla den igen. Jobbigt bara när ens tvååriga son tycker att det är för stökigt.

I kväll skall jag till min kompis julbutik och mysa lite. Vi skall få butiken för oss själva och strosa runt i. Kanske jag får lite julstämmning då. Har inte fått det än. Sen skall vi äta middag hemma hos henne. Det var förövrigt där jag eventuellt skulle ha jobbat i december men det blev inte så för det passade inte med tiderna.

Inga kommentarer: