fredag 26 december 2008

Stockholm i mitt hjärta?

När jag var i sisådär tonåren så möblerade jag om på mitt rum i stort sett en gång i månaden. Flyttade runt spegelväggar (ni vet ikeas som man satt ihop i mitten med en svart plast mojäng) och möbler, kopplade om alla sladdar till stereon och flyttade lampor, tavlor och möbler. Det var som en hobby jag hade. Kanske är det därför jag har flyttat så ofta sen jag flyttade hemifrån. Det var bara en tanke som slog mig. Problemet med detta är också att jag vet precis vad jag vill med mitt boende och det är ofantligt svårt att få till. Turligt nog har jag ändå ändrat åsikter om mycket sedan vi flyttade hit. Jag hoppas att det är bra i alla fall.

Idag har vi varit i väg till ett jättehäftigt ställe http://www.diabeacon.org/ ett modernt museum kan man säga och jag fick en galen "stockholms känsla". En blandning av moderna och något trendigt cafe och bokshop. Kanske blir vi stockholmsbor igen.
http://www.youtube.com/watch?v=f_af9O19TWM&feature=related

Måste bara dela med mig av Douglas logiska ordförråd. Han säger inte telefon, han säger Hallån. Jag tycker att det är jättesmart. Vi säger ju hallå när vi svarar. Men det är ju bara jag. Och jag är ju hans mamma.

Inga kommentarer: