lördag 13 december 2008

Kom in i min garderob!

Hoppas att ni kommit över chocken från min bild! Jag vet, det borde ha varit sån säkerhets text "känsliga tittare varnas" eller så, men jag glömde det. Tejpen i min panna är för att jag hade akupunkturnålar där. Detta var strax innan epiduralen sattes in och mitt liv blev något bättre under några timmar.

Denna vecka har jag varit usel på att skriva. Jag har bara inte riktigt fått till det.
Skall bara kort uppdatera er på vad som händer. Mamma och pappa är ju på besök. Det är bra. Då leker nämligen någon annan med barnen. Någon annan tar tag i saker som vi skjutit på framtiden och någon annan kan bestämma vad vi skall äta. Just dessa saker som jag tycker ibland kan vara fasansfullt tråkiga att göra varje dag. Dessutom kan man be om att få ett lass med saltlakrits också! Hetsätning får en helt annan dimension när det kommer svenskt godis på besök!

Vi har inte gjort så vansinnigt mycket. Mest umgåtts. Och det är väl liksom därför de är här. I morgon tänkte däremot jag och Niklas stjäla en dag och göra något tillsammans. Jag kan tänka mig nästan vad som helst faktiskt.

Eftersom vi gör en del svenska saker här i krokarna så har vi idag varit med svenska skolan i en kyrka i närheten och haft luciafirande. Jättemysigt var det. Tills tomten kom och delade ut paket och båda mina barns paket gick sönder. Vilken katastrof! Till och med jag tyckte att det var jobbigt. Vi hade nämligen köpt såna fina bollar med speldosa i med snö och en tomte som ser så där tomtig ut. Sidney tappade sin i golvet innan han ens öppnat den och kom till mig med en hög blött papper och sa, "mitt paket är blött".
Nu såhär i efterhand så ligger jag och småfnissar åt det men just då var det ju inte roligt precis. Douglas tappade sin i golvet strax efter han öppnat det. Inte helt genomtänkt med glas grejor på ett barnkalas!

Det har också blivit klart med att vi flyttar till ett jättefint hus i början av mars. Skall bli så himla skönt att jag inte kan beskriva det med ord ens. Mest drömmer jag om garderoberna. California closets! http://www.californiaclosets.com/
Garderobernas rollsroys! Jag får en helt egen. Det finns en separat linnegarderob. Barnen får egna fina garderober med hyllor och stänger. Det är tre, jag repeterar, tre badrum och ett gästrum. Å vad skönt det skall bli och slippa dessa trappor som jag sliter med och slippa route 9 och all biltrafik! Dock kommer jag sakna vår fantastiska utsikt men jag får tänka att denna utsikt är en once in a lifetime utsikt. Så bra är det liksom inte riktigt.
Kan inte vänta nästan till att få flytta. Måste försöka tänka på andra saker. Som att jag är trött nu och behöver sova kanske?

Inga kommentarer: