tisdag 16 december 2008

Dåliga skämt

Att önska sig magsjuka litegrann är ju rent av korkat, som jag gjorde i ett tidigare inlägg. Jag har fått någon slags släng av någon illasinnad bakterie som inte gör att jag är galet sjuk utan bara hängig och inte vill äta och har ont i huvudet. Inte så att jag måste vara sängliggande utan bara så att jag skulle vilja vara det. Inte tillräckligt för att jag skulle tycka att Niklas borde vara hemma från jobbet heller. Typiskt.

Eftersom mor och far har varit på besök vill jag ju heller inte riktigt vara sjuk för jag vill ju försöka göra saker och tillbringa lite tid med dem. Igår var vi på manhattan. En underbar dag, ingen jacka behövdes. Vi gick på Central Park Zoo och så gick vi in på Disney butiken, fram och tillbaka på fifth avenue och så var dagen slut.

Var på födelsedagskalas häromkvällen också. Ibland kan jag verkligen känna mig som en utlänning. När det går snabbt som attan i språket och vissa uttryck används som jag aldrig hört förut. Dessutom pratar man om saker som hänt när man gick i skolan och annan historia som är gemensam. Dessutom skulle jag mig på att dra ett skämt som ingen fattade.......men vi hade lite kul i alla fall!

Inga kommentarer: